Fattig

Jag är en student(läs: fattig) och har för tillfället cirka 12 kr på mitt konto, jag var tvungen att krypa omkring på golvet för att få ihop till snus idag. Jag har levt på en budget på typ 300 per vecka sen januari eftersom CSN inte fattar att jag behöver pengar..
Men det är ganska enkelt att leva på 300 egentligen. Nu ska jag förklara hur jag överlevt på en sån budget, och varför du inte ska det.

Potatis
Potatisar är fan fantastiska, jag har ätit det nästan till varje mål mat senaste månaden. Du kan få en stor jävla säck för en ganska billig slant. Överansträng dig inte med att "variera" dig genom att rosta, mosa, göra pommes osv, det är lönlöst. De kommer alltid smaka som samma gamla potatis i slutändan. Knepet är att täcka dem med ketchup eller något annat som täcker den vidriga smaken av gammal potatis. Potatis är lite som Noaks ark, den klarar av alla såser i hela världen. Öh två av varje sås.. fast ingen dinosauriesås.

Chili con nånting
Bönor på burk kostar typ 10 kr, tillsammans med tomatsås, vitlök, lök och kryddor så blir det här en guldgruva den första veckan. Men tänk på att det blir jävligt uttjatat fort. Och det är inte bara smaken, utan att känna sig uppsväld dag in och dag ut, aldrig ha en normal stund på toaletten, någonsin, och ett sovrum som bokstavligt talat stinker.

Ägg
Problemet med ägg är lite av en kombination av de ovanstående. Du kan äta dem hela tiden, men de smakar typ ingenting, behöver nån form av sås till slut, och får dig också att stinka som fan. När jag tänker efter, vafan äter jag ägg för? Vad fan är omega-3 egentligen bra för?

Matlådor
Ganska självklart, varför? Jo för då kan du ta med dig chili. Eller potatis! Jag hoppas du fattat vinken nu.

Rök inte gräs
Behöver jag förklara?

Drick alkohol
Du kanske säger, "Men Robert, alkohol är dyrt, och jag blir alltid  hungrig när jag är full!" Ja det är sant. Men här är varför du bör dricka dig full lite då och då: När du är full så skiter du i allt. Vilket i sin tur betyder att när du kommer hem så har du inga problem med att proppa ditt äckligt sparsamma nylle med samma skit du käkat senaste tre veckorna.

Kommentarer
Postat av: K

Idag har jag ätit en barnpizza. Nästan hela åt jag! Tack för alkoholen inatt - sparsamt.

2011-02-13 @ 23:44:15
Postat av: B

Kurt du får alkohol en annan helg, nu har jag iaf lite pengar. Men väntar fortf på csn...

2011-02-15 @ 22:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0