Gilla mig.

Jag, likt de flesta semi-intelligenta människor vet att den största delen av den mänskliga rasen består av idioter. Jag har alltid vetat om det. Alla smarta människor vet om det. Det är något vi känt på oss sen vi var barn, och sen, efter år at mänsklig närvaro, så vet du helt säkert, folk är idioter.

Nio av tio främlingar du stöter på i vardagen är idioter. Tror du mig inte? Tänk på den gång du träffade en främling sist. Jag träffade en man häromdagen, som jag absolut inte känner, han stannade mig på gatan för att visa mig en spindel. Case closed.

Så ok, då är det ju bara att undvika de personerna säger kanske du då. Olyckligtvis, till skillnad från de flesta intelligenta människor, så bryr jag mig fortfarande om vad idioter tycker om mig. Jag vet inte riktigt varför, jag avskyr i regel de flesta människor jag inte känner, men jag vill fortfarande att de tycker om MIG..

Har du en aning om hur det är att få en person du inte orkar med att gilla och acceptera dig? Det är en jävla mardröm kan jag säga dig.

Jag försöker kompensera det med att vara trevlig och snäll, eftersom baserat på mina sociala observationer, så tror jag det är det idioter gillar. Jag försöker hålla en vänskaplig ton så att människor som inte känner mig tror jag säger något i stil med: "Jag tycker du verkar vara toppen, och jag dömmer inte dig på något som helst vis."

Jag tycker det är jobbigt när någon berättar för mig, "Herregud, hörde du vad som hände "Erik Eriksson"?" och jag i sin tur måste lägga på ett framtvingat leende och säga, "Erik? Ja jag känner honom, otroligt trevlig människa. Kul för honom" och sen när de ger mig hatiska blickar och svarar, "Öhhhhhh(<-idiot, remember.) han ligger på sjukhus."  Jag vet inte vad jag ville komma med det där... Låt oss fortsätta.

Nu vet jag att några av mina vänner och bekanta kommer att läsa det här och tänka, "Oj.. Har han någonsin varit sådär mot mig?" Svaret är, JA. Ingen förklaring behövs, inga ursäkter, bara ett enkelt Ja.

Det behöver inte betyda att jag inte gillar dig, eller har någon respekt för dig. Men chansen är att du nån gång sagt något idiotiskt till mig, och jag ville att du skulle gilla mig, så jag påpekade inte din idiotiska kommentar.

Och det här betyder ju inte att jag är den som aldrig säger dumma saker. Det gör jag verkligen, och det kan nog mina vänner backa upp mig på. Som den dumma passagen jag skrev lite längre upp, vad fan var det egentligen? Jag skrev det nog för att verka viktig och att ni skulle gilla mig mer...


(Btw Stygg.. Maila mig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0