Att bli slagen i kuken.

Jag måste bara förvarna er om det dåliga inlägget som kommer, jag är packad och har ingen aning om vad jag skrivit.. Men men jag delar med mig som den fina människa jag är.



Det har hänt tusentals gånger. Ingenting på tv, så jag tittar på något skitprogram. Denna gång var det AFV, Americas funniest home videos(när ska någon berätta om youtube för dem btw?), i vilket fall så får någon en boll i skrevet, och publiken blir galen, de dör av skratt. Jag känner hur jag rullar ögonen inför tv-apparaten och försöker visa hur jävla tråkigt det är när någon blir slagen/sparkad i kuken.

MEN, för nån vecka sen när jag spelade lite boll med en kompis, så träffades han rakt i kuken. Och det var fan fantastiskt jävla roligt. Mitt liv förändrades nog den dagen, till det bättre. Jag insåg att när någon blir träffad i skrevet av någonting så är det ganska roligt. Och här är varför.

Först och främst, det är alltid kul att se någon göra sig illa. Vi älskar att se folk i fysisk, psykisk eller känslomässig smärta, all smärta igentligen. Standup komiker skulle inte alls vara lika roliga om de berättade hur stora deras kukar är. Nej vi gillar att höra hur jävla små de är, så små att om man delade på dem så fick man ett nytt Hiroshima. Vi vill höra hur svårt det är att vara arab, jude eller gay. Vi vill höra hur jävla deprimerade de är. Der är kul!

Men om det är sant, varför skrattar jag inte när jag ser sånt på tv, men gör det när det händer en kompis? De är de här frågorna som håller mig vaken till 5 på morgonen varje kväll. Ja det och lite andra saker. Men det är en annan historia. Hur som helst, jag har kommit fram till att det är för att en främlings smärta inte betyder något för mig. Jag känner dem inte, så jag kan inte riktigt uppskatta att de är olyckliga. De flesta filmerna är från Södra USA, så deras liv är redan crappy. Men mina vänner försöker ändå visa världen att de är lyckliga, så när jag ser dem rulla runt på golvet i smärta, så ger det mig ett lyckligt rus.

För det andra, pungar är roliga. Bara ordet pung är jävligt kul. Pung. Ok det är inte så kul att man får andnöd och börjar gråta. Men om någon i din familj dog, och doktorn sa; "jag är ledsen men han/hon klarade sig inte. Och förresten. Pung." så skulle man säkert må lite bättre, eller iaf ifrågasätta läkaren. Testiklar är roliga. De hänger, de ser jävligt konstiga ut och der är sociallt oacceptabelt att prata om dem vid middagsbordet... det är ju några grundregler för humor, iaf i mina ögon. Lägg till smärtan och du har det ultimata skämtet.

Min bästa kompis farsa sa några visdomsord till oss när vi var små, jag kommer ihåg det som det var igår. "Grabbar, det finns två saker som alltid kommer vara roligt, pruttar och att se någon bli slagen i kuken."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0