Vi beöhver ett ord för "vagina" som vi har med "kuk"

Det finns ett stort hål, hehe, i det svenska språket, och det har och göra med det vi oftast kallar "fitta". Medan Penis är den manliga motsvarigheten till Vagina, så finns det inget motsvarande för kuk. Fitta är som snopp, det går liksom inte att använda i en normal konversation som man kan med t.ex. kuk.

Det här är ett problem för du låter som en jävla idiot om du pratar om en vagina i ett normalt samtal, för det är liksom för formelt. Men det känns lite överdrivet att säga fitta.. ni förstår vad jag menar. Och glöm helt och hållet bort att kalla det för mutta, det låter smutsigt.. Och alla andra ord som folk använder, bäver, muffen, köttgrottan och skäggbiffen, kom igen? Hur ofta använder man de orden på riktigt. Om du inte går i högstadiet, för då låter du jävligt häftig när du kallar "den" för något av dem orden.

Så vad gör man? Det finns ju bara ett val kvar, och det är att komma på ett helt nytt ord. Ett ord som inte är så sterilt som vagina, och inte så grovt som fitta, något som bara flyger ut ur munnen på dig, som kuk.

Men att komma på ett ord är inte så lätt som du kanske tror. Jag menar, försök komma på ett bra ord precis just nu..

Vad kom du på för något? Jag tänkte på engelska, det brukar ju vara så mycket lättare då.. Men ingen av de jag kom på blev särskilt bra de heller. De har samma problem, de har Dick, det låter bra, men pussy och vagina låter fel.

Jaja okej, så jag har ingen aning om vad det nya ordet kan vara.. Men jag vet att någon säkert har ett bra ord där ute. Så om ni har några bra förslag, skriv! Seriöst. Ju fortare desto bättre!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snippa!

2009-09-03 @ 20:24:18
Postat av: jennie

ahaha, mus :)

2009-09-04 @ 22:53:49
URL: http://discrepancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0