J.C.V.D.

Först trodde jag det stod för Jesus Christ Veneral Disese. Men sen insåg jag att det var något så mycket bättre: en film om Jean Claude Van Damme. Med Jean Claude Van Damme. Exakt, muskelpaketet från Bryssel följer andra stora sportlegender som tex Muhhammad Ali genom att spela sig själv i en film.

Det visar sig att den här filmen är på franska. Jag vet att ni säkert satte i halsen nu, "Jag ser inte på utländska filmer som inte pratar engelska". Men jag är här för att säga till er att vara lite mer öppensinnad. Och det gör det lite coolare att höra Jean Claude sparka någon snubbe i kulorna och mumla något på ett språk de flesta av oss inte förstår.

Om jag skulle visa mig själv den här trailern när jag gick i grundskolan skulle jag säkert spräcka ett blodkärl. Jag älskade alla de stora B-skådisarna, Van Damme, Schwarzenneger, Stalone och Seagal. Men mest Van Damme, och att han sen byggde upp ett beroende för kokain och fick spö av hans egen body guard, gjorde ju mitt val självklart. Det är ju så en Actionhjälte ska bete sig.

Det är inte en helt biografisk film det här. Jcvd har aldrig blivit anklagad för att råna en bank, fast jag tror hans dotters vänner säkert retar henne när det börjar pratas om hans filmer. Ett barn kan inte förstå hur jävla awesome Time Cops är.

Jag är säker på att Jean Claude hoppades på att j.c.v.d. skulle bli en stor hit och göra så han fick en stor comeback. Men jag tror inte det kommer att bli så.  Kanske om den var på engelska. och Quentin Tarantino var regissör. Och han spelade guds son. Med ett brinnande intresse för...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0