Evolution och knark

Jag hade en liten diskussion om evolutionen och kreationismen med en vän på ett forum. Han menade att evolutionen är bullshit, och att gud faktiskt skapade allting.
Jag frågade honom om blindtarmen, han skickade en länk med en kristen man på youtube som höll ett föredrag om evolutionen. I slutet sa han: "The appendix is proven to be good for our immune system." Det var allt. Jag har lite svårt att ta det som vetenskapligt bevis för att blindtarmen är bra för vårt immunförsvar.

Han menar att världen är 12000 år gammal. Hur har de då tagit reda på det? Jo de har tagit alla människor i bibeln och räknat upp till Adam och Eva, och kommit fram till att världen är 12 000 år. Jag sa då att jag har bara har en fråga, ett ord faktiskt, som jag skulle vilja ha svar på. Dinosaurier? Han svarade:"Gud la dinosaurierna i marken för att se hur stark tro vi har."
Är inte det lite läskigt?
Gud skapar världen, sen när han/hon precis är klar, så gräver han/hon litet hål och stoppar ner lite skelett, så säger han/hon något i stil med: "Få se hur mycket de tror på mig nu!"
Tänk att du dör, kommer upp till pärleporten, så frågar de: Vad tror du om de där dinosaurerna? Du svarar: "Mjo men det låter väl rimligt" *POFF* du är i helvetet för du tvivlade på gud.

USA som är det största kristna tillhållet jag känner till på rak arm, som har större andel människor än något annat land som tror på kreationismen än evolutionen. Om då gud skapade världen varför skapade han hasch? Och om nu gud skapade det, varför är det då olagligt i USA?

Jag har inget emot folk som använder droger, gräs t.ex. det enda negativa som man fått fram är att det kan minska antalet spermier. BRA, vi har för mycket folk här i världen ändå. Man kan inte dö av det, som man kan med sprit och cigg. Visst ibland hör man om folk som hoppar från byggnader för de tror de kan flyga.. Sak samma, en idiot mindre säger jag. Är man smart så prövar man att flyga från marken, hur många fåglar har ni sett ta hissen upp till ett tak för att kunna flyga söderut?...


Kommentarer
Postat av: Maja

Hahahaha

2009-09-26 @ 02:22:08
URL: http://bitterhaggorna.blogspot.com
Postat av: Lisa

Haha jag gillar din blogg robert, det gör jag verkligen, och det där inlägget var klockrent. Meen, jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om att hasch är ofarligt...

2009-10-02 @ 16:22:35
URL: http://lassies.blogg.se/
Postat av: b

Nä vi kan ju inte hålla med varandra om allt eller hur. ;)

2009-10-04 @ 16:10:30
URL: http://averagerob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0