Era ungar är för feta.

Efter jag varit på min fotokurs ikväll så åkte jag förbi McD i Slussen, herrejävlar på en cykel, sällan har jag sett en mer sorglig syn. Jag brukar se mig själv som en ganska average looking snubbe,  men om det är DET vad Sveriges ungdomar kommer se ut i framtiden, då kanske jag är närmare Brad Pitt i skönhetsskalan än vad jag tidigare trodde. Jag undrade först om jag var med i dolda kameran, alla, ALLA var asfeta, vilket fick mig att känna mig som en anorektiker.

Jag visste att folk blir fetare när de blir äldre.. Det ser man väldigt enkelt varje gång man ser en bild på sig själv som är ett par år gammal. Men sen NÄR började folk under 20 bli så gigantiskt jävla feta? Vad är det ungarna äter? När jag var i mina yngre tonår så käkade jag på Donken och drack cola istället för vatten. Och jag var ju en sån där faggy kreativ snubbe, så det var ju inte som att jag skulle bränna några kalorier när jag sprang omkring och var athletisk. Ändå så var jag lång och vägde knappt någonting.

I skolan så brukade det finnas "feta ungar", precis som det fanns utländska ungar och nördar. Du visste vad alla hette. Men nu så verkar det som att det är inte nån enstaka "fet unge". Vilket är dåliga nyheter för dem, för när det finns så många feta, vad kommer få dessa fetknoppar att bli mindre fetknoppiga?

Det är som det där gamla skämtet om två snubbar som sprang från en björn och den ena snubben stannar för att knyta sina skor. Den andra killen säger, "Tror du verkligen de där skorna kommer få dig att springa snabbare än en björn?" Och den första killen svarar, "Jag behöver inte springa snabbare än björnen. Jag behöver bara springa snabbare än du."

Att försöka se så bra ut eller bättre än alla andra är vad som gör att vi ser lite bättre ut än resten. Om alla du känner kan jämföras med Anna Book, behöver du inte vara i speciellt bra form för att vara den "athletiske".

Och det korkade bakslaget vi fått från Hollywood-imagen, när folk bestämt sig att vara stolta över att vara feta, eller naturligt proportionerad som de kallar det (Som att det fanns massor av feta grottmän), är väl helt ok om man är "vuxen", antar jag. Men nu verkar det som att föräldrarna försöker få deras sjuka kroppsideal på deras avkomma. Anorektiska supermodeller kan mycket väl vara bättre förebilder än er, föräldrar. De visar iaf självkontroll på ett någorlunda sjuk sätt.

Nu pratar jag om föräldrar som jag t.ex. såg på McD idag. Två feta föräldrar som rultar fram, med 3 ungar som lätt vägde 70-80 kg och var i 10 till 14års åldern.

Hjälp dina feta barn! Att säga att ditt barn är "vacker" och "perfekt som du är" kommer inte ett fixa deras kolesterol.


Kommentarer
Postat av: jennie

Dagens sanning.

2009-09-23 @ 09:11:14
URL: http://discrepancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0