Att utforska hjärnans mysterier med the sims 3

Varje vetenskapsman drömmer om en värld utan etik. När en vetenskapsman ser ett par tvillingar, så undrar han eller hon vad som skulle hända om han i hemlighet bytte deras ansikten, som i filmen face off. Men etiken i vår värld stoppar dem från sånna här experiment.

Men vad skulle hända om vi inte hade etik? När nazidoktorer fick gå lös under WWII på judiska fångar så ökade upptäckterna dramatiskt. De må ha varit monster, men utan dem, så skulle vi aldrig fått veta hur elastiskt människohud verkligen är, osv.

The Sims 3 är ett datorspel baserat på dessa Nazivetenskapsmän, där man fritt får pröva på att göra psychologiska experiment på folk, utan någon som helst etik. Vilket är precis det jag gjorde.
Här är mina resultat.


Skapandet av patienten.

Huvudkaraktären i mitt lilla experiment är en man som vill bli sig själv kallad som "Mr.Beef". En artificiell intilligens skapad för att vara med i datorspel, han kommer också märka att han är ett kugghjul i mitt lilla psychologiska experiment. Vissa människor blir kanske lite ängsliga när de hör tanken om att tortera en AI bara för att skriva ner vad som händer.. Men se det såhär, vilken dag som helst kommer Japan att göra en jätterobot som lever på död och blod. Utan mig och det här experimentet så kommer all den där robotmassakern vara helt i onödan.

Kropp: Jag gjorde honom så fet som möjligt så jag inte skulle behöva ha någon form av gps på honom för att hitta honom. Bara jag inte vänder ryggen till så kan han aldrig smyga sig på mig. Och, om han rymmer, så kan jag följa efter honom genom att leta efter saker med bitmärken på sig.

Tillbehör: Om du sitter i fängelse så betyder en tårdroppe under ögat att du har dödat någon. I vanliga världen, så betyder clownsmink samma sak. Forskarvärlden har alltid undrat om det är sminket som får en person att mörda, eller om mord får folk att ha clownsmink. Det är en av sakerna vi kommer ta reda på.

Personlighet: Jag har gått ur gymnasiet, så jag vet de exakta vetenskapliga metoderna för att kontrollera en grupp. Jag gav mitt testobjekt personliga egenskaper så som: Insane, Hydrophobic och Can't stand art.
Det kändes nästan som att fuska, eftersom jag nu inte behöver göra mitt objekt Galen, så jag jämnade ut oddsen lite genom att ge honom Genius och Computer Whiz. Nu har han verktygen för att komma underfund med vad han är och vad jag gör med honom.

Personlighetsverktygen i The Sims 3 är väldigt robusta. Jag fick välja hans favoriträtt, vilket blev pannkakor, och hans favoritmusik, som blev Kids. I slutet fick jag även välja en Lifetime Wish, och en av dem var, och jag citerar, "Creature-Robot Cross Breeder". Jag valde den så in i helvete ska ni veta. Idén att föra robotar och djur tillsammans låter omöjligt, men det var väl det man tänkte innan man uppfann analpluggen.

Skapandet av Roommate

Ingen läkare i världen skulle titta på Mr.Beef och säga "Visst, ställ dig brevid honom där." Oturligt nog så råkade någon mixa ihop hans Psychprofil med någon komediserie, så han fick en bäbis som roommate.

Ungen fick bara en egenskap: BRAVE. Hans favoritmat sushi och favoritmusik är Latin. Jag visste att det bara var en tidsfråga innan allt var förstört. Han fick namnet "Turbo Sexophonic" av min bror, så Turbo Sexophonic fick det bli. Jag tog en sista titt på honom. Så fort namngivningen är över och jag lämnar honom med mr.beef, så är han så död. 




Att Designa ett mentalsjukhus från framtiden

Jag skapade mitt sjukhus med de vanliga Sims3 verktygen, utan någon som helst hjälp av någon mentalsjukhusexpansion. Det innebar lite improvisation.


1. Skitstängsel - Runtomkring byggnaden är ett icke-elektriskt halvmeterhögt metallstängsel. Det är mer än tillräckligt för att hålla något inne eller ute; Robotar kan inte klättra.. Och om jag har fel, så planerar jag att säga det som mina sista ord när jag ligger i fosterställning på något hustak när robotarna är på väg upp.

2. Dator - I mitten av the off-limits computer yard är en ensam pc.

3. Löparband - Ett vanligt löparband blockerar ingången till min computer yard. Den enda vägen förbi är att springa fortare än 12 km/h. Eller om vi ska översätta det till Tjockis, "Omööjligtrgt, var ligger McDonalds!"

4. Tårtor - Ok, låt oss tro att mr.Beef faktiskt kom förbi mitt löparband-säkerhetssystem, då kommer de här tårtorna agera som min sista försvarslinje. Med en man i den storleken, så kommer fyra tårtor bara ge mig någon sekund. Men det är allt jag behöver.

5. Teddybjörn - Den här leksaksbjörnen håller koll på säkerheten över löparbandet. Den är programmerad att se allt och reta alla misslyckanden som sker i närheten.

6. Kök - Handfaten fungerar, men ugnen är bara en leksak. Om man öppnar den gör det bara att den lilla björnen på andra sidan väggen fnissar åt honom. Han kommer att hata den där jävla björnen.

7. Kylskåpskanalen - Eftersom jag vet att min patient är livrädd för vatten, installerade jag en korridor med vatten i golvet. Om han vill ha någonting att äta, så måste han simma över för att få någonting. Det finns fler björnar på vardera sida som är där för att fnissa åt hans misslyckanden.

8. The FunZone - Enda sättet att komma in i FunZone är att åka ner för rutschkanan. Det finns ingen väg ut ur FZ. Det är helt och hållet omringat av Propangrillar och innehåller leksaker och spel för en bäbis.

9. Toalettalarmet - Det här State-of-the-art alarmsystemet går igång varje gång någon försöker använda sig av utomhustoaletten. Det talar 25 språk, och i motsats till min datoriserade patient, så är den programmerad att aldrig svika mig.

10. Toalettzonen - Omringad av 15000-watts sökarljus, utomhustoaletten är utrustad med en publik av tomtar. För att lägga på lite mer skam, så är det en stor gul pil i golvet som hjälper till att få ögonen att se alla män i clownsmink som försöker skita under sökljusen och de ljudande alarmen.

11. Isoleringskammaren - Ett enkelt bås av speglar utan någon utgång.

Experiment ett: Observation utan inblandning

Jag flyttade min patient och hans unga komanjon in på området. På en gång gick han mot maten, men vågade inte simma över poolen för att nå kylskåpet. I ett desperat försök att verka mesig plockade han upp en av björnarna, som det var det han tänkte göra från första början. Jag fösökte få honom att äta den, eftersom det är vad en fegis förtjänar, men det enda som kom upp var att ge honom ett namn. Nå väl, Dark Lord teddybjörnen, möt Mr.Beef, the pussy.

Väldigt snart märkte jag en liten bristning i min design. Väggen av propangrillar var inte baby-säker, och Turbo Sexaphonic tryckte sig igenom dem alla. Patient Beef stod över ungen och, tills hans förtjusning, började han prata med honom genom björnen Dark Lord. Han gjorde detta i 14 timmar utan avbrott. Sen satte han ner björnen och gick rakt igenom grillmuren. Solen var påväg ner under vår första testdag, och de verkade redan ha kommit på någon form av rymmningsplan.

Experiment två: Saw II

Hur långt skulle du gå för att överleva? Patient Beef var tvungen att välja mellan två dödliga fiender, en pool, för att få mat, eller låta hans matsmältning äta upp hans kropp ner till en oigenkännerlig skepnad och långsam död. Han verkade nöjd med alternativ B, så jag tryckte på en av gasgrillarna för att få honom att göra mat till honom och bäbisen.

Han ignorerade den ordern helt, så jag beordrade honom att prata för sig själv, i hopp om att han skulle bli mer lättövertygad.

Han hade ett våldsamt samtal med ingen alls, bytte till hotpants och hoppade i poolen.
Medan han skrek den internationella symbolen för "Jag drunknar", simmade han över poolen för lite macaroni and cheese. Det här experimentet har visat oss två saker: 1) överlevnadsinstinkter är mer kraftfulla än fobier; och 2) man kan inte använda mac and cheese som blöjor. Jag skulle vilja se dig motbevisa dessa med etik.





Experiment tre: Hydrophobens hämnd?

Observation: Patient Beef äter alla sina måltider på toaletten, hans kropp beter sig som ett levande avloppssystem. OM jag inte visste bättre kunde man tro att han försöker få ut hämnd på vattnet.

Experiment fyra: Minnestestet


När patienten hade middagen kokande på spisen, avbröt jag honom för att beordra honom om att sparka omkull en av tomtarna. Det var ett test för att se om hans bissarra omgivning hade någon effekt på hans korttidsminne. Det hade det.. Med adrenalinet från tomtemordet i ådrorna, glömde han helt bort sin middag, som nu var en stor vägg av eld och flammor.

Bäbisen var i säkert förvar långt bort från Beefs panik innuti den brinnande ringen av ugnar. Också i säkert förvar var den lokala brandkåren, som med sin robothjärna bara kunde stå och titta på medan elden spred sig. Hur kom de dit så fort? Nåja, det måste vara något fel med mitt toalettalarm, då det aktiverades under eldsvådor också. Jag måste kanske läsa på instruktionerna på vissa grejer av min utrustning.








Experiment fem: En glitch i The Matrix

Efter att elden slocknat av sig själv, kom en socialarbetare vid namn av Linda Duran, hon kom fram helt magiskt, och lika magiskt skickade hon iväg Turbo Sexaphonic. Mina experiment gick dåligt nog utan socialens inblandning. För att göra saken värre, det statliga användandet av trolldomar gick åt skogen. Den nyfödde warpades bort, men Linda var kvar bakom stängslet.



Som fastspikad stod hon kvar på en och samma plats. Hon vägrade att göra någonting med Mr.Beef eller mig själv, nästan som att hon glömde bort att hon var där. Med Beef visste fortfarande. Han vägrade att använda toaletten från det ögonblick hon anlände. Han skrek en bild på en toalett om och om igen, och hon reagerade genom att stirra på honom tills hans blåsa exploderade där han stod.

Bara för att jävlas med oss, visade hon hela tiden att hon kunde röra på sig, hon vända ryggen till för att låta Beef få lite integritet medan han moppade upp sin skam. Jag måste se upp för den här kvinnan... hon tar honom till den yttersta gränsen jag inte har kontroll över. Nåväl, eftersom staten tagit bort ungen, så började jag stegvis ta bort bäbisens leksaker medan Beef sov. Jag vill att han ska tro att barnet kanske aldrig ens var där från början, vilket känns som ett ganska bra experiment, nu när statliga spöken får honom att kissa på sig själv.

Experiment sex: Den renande elden

Vår ovälkomna gäst Linda glitchade runt på området mer eller mindre fridfullt för en dag, trots att hon bara har väldigt lite erfarenhet av patient Beef, så visar hon med pantomim vilken avskyvärd människa Beef är. Rädsla för vatten och en tunn hinna av urin är en dålig kombo att ha nära ett bitch-spöke.


Kom ihåg att jag programmerade Beef att vara ett geni och en datornörd, så han kom på en idé att bli av med henne när jag själv inte kunde: genom att starta en ny eldsvåda. Linda och nästan allting på området var förstört av lågorna, förutom den lilla töntiga leksaksugnen i köket.  



Experiment sju: Hål i tiden


Jag kanske överskattade min förmåga att kontrollera den här världen. Det grindlösa staketet fortsätter att göra livet till ett helvete för mig och Beef. Grannskapets tidningsbud kom magiskt fram vid toaletten en morgon, bara för att stå där och skrika och sen lika magiskt som hon kom, var hon borta.

Experiment åtta: isolering

Om jag var en vetenskapsman i verkligheten, skulle jag inte vara få stänga in en fet clown på en väldigt liten yta. Men i Sims får jag göra just det, sätta en fet clown i ett spegelfyllt bås där han bara ser sig själv kissa ner sig till döds.

Jag insåg också att det inte finns några regler för hur det mänskliga sinnet fungerar, även i ett simulerat dataspel. Dag efter dag så stod para patient Beef där i båset, och vägrade dö.. Han babblade med speglarna, stirrade på en kaninposter när jag sa åt honom att göra det, och varannan minut försökte han göra något som man bara kan beskriva som "utforka omgivningen". Jag tryckte bort det så fort jag kunde. Om han hittar en väg ut genom det här båset, så kommer han kunna hitta mig också. Jag designade båset att det skulle vara omöjligt att rymma ifrån, men jag tror inte på det längre.

Jag märkte att fyra av tomtarna som skulle titta på när han gick på toa, hade lämnat sin post och stod nu och omringade Beef i hans lilla bås. Jag kommer inte ihåg att jag flyttade på dem, me det måste jag gjort? Eller hur?

Experiment nio: Effekterna på tortyr i livet efter detta

Patienten överlevde i sex dagar, i båset, utan mat, utan vatten och utan sömn. Det konstiga är att vid tidpunkten han dog, hade han fortfarande en full Fun Bar, vilket är teknisk jargong för en mätare som mäter hur kul en datoriserad person har det. Vad var det han tyckte om så mycket där inne i sin stående kista? Jag säger bara en sak: om det inte var tanken på att döda mig, då är jag en värdelös forskare.


Döden kom nerstigande till kroppen och gjorde honom till ett spöke, vilket gjorde under på hans 180 kilo av babyfett som han fortfarande bar omkring på. Den tunna, döda patient Beef flöt omkring i hans forna nedbrända fängelse, och precis när jag stängde av det förbannade spelet, kan jag lova att jag för ett ögonblick såg Linda..


Experiment tio: Försök att återskapa experimentet

När du skapar en Sim, så finns det en kopia av dem. Det har gjorde så jag kunde gå tillbaka till menyn och börja om från början med en ny genetisk klon av Patient Beef och Turbo Sexaphonic. Med vetenskapen marscherande vid min sida, flyttade jag in dem i det nedbrända, hemsökta resterna av min gamla anläggning för att återskapa vårt otroliga experiment. Det som hände sen är en sann historia: Beef ställde sig och rotade i soporna i exakt 25 timmar, sen sprang han till poolen och drunknade. Det är som det första han kom ihåg när han blev återskapad var att komma ihåg vad jag hade gjort.




Kommentarer
Postat av: Nils

Skandal att ingen annan har kommenterat detta inlägg förens nu. Det där var... genialt. Jag vill gifta mig och skaffa barn med det där inlägget.

2010-03-21 @ 14:29:41
Postat av: Ally

HAHAHAHA så sjuuuuukt bra! kan du inte göra fler experiment?

2010-07-05 @ 22:52:32
URL: http://alexitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0