Vänner

Jag har en hel del kompisar, till min stora glädje. Många mer ytligt bekanta och ett fåtal nära förtrogna. Människor jag mött i olika sammanhang, med olika kvaliteter och personligheter men med ett gemensamt. Jag känner att de berikar mitt liv i någon mening.
Ganska många av mina kompisar är av motsatt kön, det vill säga tjejer/kvinnor. Kanske till och med majoriteten? Jag har inte räknat.

En sak som slog mig igår är att när jag pratar om mina kvinnliga vänner så nämner jag dem ofta som "tjejkompisar". Inte "kompisar" rakt av. Jag måste tydligen poängtera deras kön i sammanhanget.
Varför?
Jag är inte ensam om det. Det är många som gör så. Man säger att man har "tjejkompisar" respektive "killkompisar". Vad är det egentligen för skillnad? En kompis är väl en kompis? Om de är tjejer eller killar spelar väl ingen roll?

En irriterande sak som ofta händer när jag pratar om mina kvinnliga kompisar är att man får menande blickar och lustiga antydningar om att det kanske är några andra känslor inblandade än just vänskap. Om den antydande personen är av oskyldig natur kanske de hintar om att det är kärlek på gång, eller om den antydande personen är fräck så antyder han/hon att min innersta önskan egentligen är att sätta på min kompis.
Jag blir så jävla trött på det, om jag får säga det på ren svenska.
Om jag ville sätta på min kompis så skulle jag försökt för länge sen. Jag är faktiskt kapabel till att umgås med motsatta könet utan att vilja ha sex med dem allihop, tro det eller ej.

Hej på er, nu ska jag sova.


Kommentarer
Postat av: K

jag som alltid trott att det är därför du umgås med mig

2009-10-18 @ 12:44:53
Postat av: b

haha sorry to disappoint.

2009-10-18 @ 14:30:22
URL: http://averagerob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0