Om jag var berömd..

Om jag var berömd skulle jag heta AR, som står för Asshole-Robert. Asshole skulle komma från att jag varit med i dokusåpan ´´Be an asshole.´´ En TV-serie där man stänger in 21 personer i ett rum, sen ska de vara så jävliga mot varann som bara möjligt. Jag vann med hästlängder.

Om jag var berömd skulle jag gå på alla kändisfester som fanns. Big brother-festen, robinsson-festen, TV3:s jubileumspartaj, Nobelmiddagen. Ja, kanske inte Nobelmiddagen.

Om jag var berömd skulle jag vara med massor i TV. Jag skulle laga mat i nåt matprogram, spela skjortan av alla i ´´Jeopardy´´ och berätta om mitt senaste sex i ´´Fråga Olle´´.

Om jag var berömd skulle jag vilja spela in en egen skiva. En riktig sommarhit med den klatschiga refrängen ´´Jag är ett asshole, du är ett asshole, do the asshole-dance´´. I videon skulle jag bada skumbad med bikinibrudar och kalla det samhällsmedvetet.

Om jag var berömd skulle jag ha legat med Regina Lund, ena tjejen i A-teens, prinsessan Madeleine, andra tjejen i A-teens, tjejen som läser vädret på TV4, killarna i A-teens får titta på.

Om jag var berömd skulle jag anordna någon gala för folk som har det svårt. Den skulle nog heta ´´Assholes mot skogsskövlingen i Sahara´´, ´´Assholes räddar strutsar´´ eller ´´Assholes against apartheid´´.

Om jag var berömd skulle jag ha massor att göra. Inviga Bollmora centrum, sjunga på Potatisens dag i Båstad, showa på bygdegården i Ytterhogdal och vara kalasfull på Arboga-träffen.

Om jag var berömd skulle jag inte gilla journalister. Om det inte var på nån fest med gratissprit, då skulle jag kasta mig framför fotoblixtarna tills de spöade upp mig.

Om jag var berömd skulle jag tycka saker. Viktiga saker. Jag skulle vara med i debattprogram och undra varför vi inte har skottpengar på lapplisor, jag skulle klaga på skattetrycket, gnälla på journalister och dricka så mycket gratissprit som möjligt.

Om jag var berömd skulle jag vara berömd.

Kommentarer
Postat av: Loppan

Potatisens dag i Båstad



Hihi

2009-10-20 @ 07:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0