Jag älskar kondomer

De flesta grabbar (och en del tjejer) gillar inte kondomer. Det är ingen hemlighet. I USA så planerar man att spendera en halv miljon dollar på att ta reda på varför.. Så lite av en hemlighet är det.

Jag vet inte hur mycket man behöver undersöka i saken egentligen. Konceptmässigt så är kondomen ett jävla skämt, som att bli tvingad att ha en påse över din tunga när du äter. Plus den pinsamma processen att hitta och sätta på sig den jävla skiten är en välkänd turn-off.

Men jag måste berätta för er... Jag gillar verkligen kondomer.

Som vem som helst som legat oskyddat med en tveksam tjej kan intyga, ja, de har sina självklara fördelar: de skyddar oss mot könssjukdomar och avskyvärda bäbisar, och visst, de kan få dig att hålla längre i sängen också. Men det jag gillar med kondomer är den här känslan att man åstakommer något.

Sex är en sån primitiv aktivitet att man inte riktigt tänker så mycket när man håller på. Så när man lunkar iväg till toan för att göra sig av med gummit, så finns det äntligen lite tid för att reflektera lite av sin njutning. Som att knyckla ihop en ölburk, ta av sig den där kondomen blir en symbol för ett lyckat uppdrag så att säga. Jag kom vinnande ur striden, och nu kan jag stolt kasta iväg min rustning.

Jag gillar att hitta kondomförpackningar på golvet dagen efter, eller ännu bättre, flera dagar senare. Jag gillar att köpa kondomer också. Speciellt om de råkar köpas tillsammans med något annat konstigt föremål som får kassörskan att nyfiket titta och undra vad man har planerat när man köper: kondomer och aluminumfolie, kondomer och laxeringsmedel, eller sömnpiller och kondomer.

Att ta med sig en kondom "utifall att" är en rolig risk. Du känner dig alltid lite som en loser om du tar ut den ur fickan oanvänd i slutet av kvällen. Men det är helt klart bättre än att inte ha någon när du behöver den. Eftersom, en tumregel till alla ungar där ute, tjejerna som låter dig köra utan kondom på en one-night-stand, är exakt den tjejen du inte vill rida barbacka med. Om du inte gillar att gå till ungdomsmottagningen vill säga.

ps. är det inte lite komiskt att folk fortfarande sitter på lunarstorm? jag var inne och tittade, och det är ju folk upp till 28 års ålder.. Varför? ds.

Kommentarer
Postat av: irmelinat

jag HAR avslutat mitt lunarkonto. fast det var kul ganska länge.

2009-10-28 @ 21:57:19
URL: http://irmelina-t.blogspot.com
Postat av: b

Ja fast det finns ju så mkt annat nu, Facebook och liknande, jag slutade med lunar när jag var typ 13-14, men att "folk" är kvar tills de är 30 är för mig en gåta.

2009-10-29 @ 02:34:02
URL: http://averagerob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0