Kontaktannonser

Jag tänkte egentligen leka vuxen och skriva om deklarationer och skatt men sen kom jag på något mycket roligare att skriva om, en liten fågel har nämligen viskat i mitt öra att det finns en del pojkar här som ständigt utsättas för så kallade raggningsförsök av gamkåta (jag har lärt mig ett nytt ord idag) flickor.

Så ifall det är någon av mina bloggläsare som försökt ragga på mig kan ni ju kliva fram och berätta det, jag är nämligen lite trög på att lägga märke till sånt, jag tror ju bara att ni försöker vara trevliga. Jag blir naturligtvis oerhört smickrad och har fullständig tystnadsplikt… såvida ni inte vill att jag ska skryta om det då. Jag räknar med att få åtminstone ett par brev nu, får jag inte det blir jag djupt olycklig och kommer ägna mina framtida bloggar till att tycka synd om mig själv, det är både ett löfte och ett hot.

När vi ändå är inne på raggning så finns det en grej jag har funderat på, nämligen kontaktannonser, varför innehåller dom alltid ”skogspromenader” eller ”tycker om skog och natur”? Man får lätt uppfattningen av att folk inte gör annat än springer omkring i skogen hela dagarna, men inte då, jag är nämligen tvungen att gå, alternativt cykla genom 3 km-600m skog varje gång jag går ut me hundarna och jag lovar er, jag möter inte en människa, och det är i närheten av ett relativt stort samhälle där det åtminstone procentuellt sett borde bo några kontaktannons-skribenter.

En annan teori är att dom faktiskt skulle vara ute och ränna i skogen hela dagarna men att skogen är stor och människorna små och att det därför är en dålig kombination om man vill träffa nya intressanta människor… och kanske även orsaken till att dom blir tvungna att annonsera? Bilar är för övrigt hårda och barn är mjuka, ingen bra kombination det heller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0