Veckan som gått.

Mina tre senaste veckor i konversationer.

IG sa:
Bra SMS du skickade.
"Jag är en ek"
"Jag har pratat spanska och är från mars" 

XXXXX sa:
eh... jag minns inte. är det därför du skickat "är du reset?" och "de flirtar med en dvärg och ryssens tjej tog mig just mellan benen"

IG sa:
Eh ... 

IG sa:
Hur gick det med tjejen du träffade upp sedan då? 

XXXXX  sa:
jag var ju så trevlig. kom dit, small som en sten, vaknade, spydde, kunde inte röra mig förrän 15. hon var snäll och så... fixade alla mina måltider... började smeka mig på magen varav jag "nej sluta, jag kommer kräkas". 

XXXXX sa:
jag vet hur man gör ett bra intryck.

-----------------------------------------------------------------------

- Världens bästa Robert!
- Hej, är det Anders(min far)?
- Nej, jag menar ja?
- Hej, jag heter Linda och ringer från ett företag som säljer rakhyvlar.
- Jaha?
- Har du skäggväxt?
- Det har jag haft sedan jag kom i puberteten.
- Ja, fast man vet ju aldrig. Det är så att vi marknadsför just nu en helt ny svensk rakhyvel som är mycket bättre än Mach-3 som vi vill ...
(... Här låter jag henne prata i 1,5 minut ungefär ...)
- Du kan få en hyvel och två blad helt gratis skickade, det enda du betalar är portot på 39:-
- Fast jag använder bara rakapparat ...
- Gör du? Men vill du inte vara riktigt mjuk och baby-len?
- Nej, inte egentligen. Jag har haft skägg sen jag gick i 8an typ. Och det är ju inne med lite skäggväxt, vet du väl? - Hihi!
- Jamen kom igen, erkänn, du går ju igång på det själv!
- Hahaha! Jaaa, vaa? Jaa, kanske det, haha!
- Javisst, du gillar när det river lite skönt mot kinden. Det är sexigt med den ovårdade och smutsiga looken, eller hur? Du gillar det!
- Ja, okej då, det är rätt snyggt.
- Precis. Så tycker du *egentligen* att jag skall raka mig med hyvel?
- Nej, jag antar att du har koll på det här ... hahaha!
- Fint, skall vi säga så då?
- Ja okej då, haha, ha en trevlig kväll!
- Detsamma!

------------------------------------------------------------

- Hejsan, jag heter Ann-Katrin och ringer från undersökningsföretaget Temo.
- Hejsan
- Är det C jag pratar med?
- Nej, det är mitt andranamn, och min brors och min pappas?... Jag heter Robert.
- Jaha. Jag undrar om jag får störa dig i en och en halv minut?
- Du har ju redan stört mig?
- Har jag?
- Ja, jag håller på att laga mat och jag tror min pasta kokar över nu. Vänta lite.
- Ojdå
- Ja, det verkar ju konstigt att störa först och fråga sedan.
(Det är en rätt dålig attityd faktiskt, ungefär som skjut först och fråga sen.)
- Ja men nu är det faktiskt helt frivilligt om du vill svara på frågorna eller inte.
- Men hur skulle jag veta att det var just du som ringde?
- Jaja, så du vill inte svara på frågorna.
- Jodå, det gör jag gärna om du bara tar en och en halv minut.
- Ja, det går fort.
- Tyvärr har det gått en och en halv minut precis nu. Tack för att du ringde! <klick>

------------------------------------------------

du har 3 nya meddelanden. [Beep!]
... han svarar inte, va? Nä, jag vet inte ... vilken trycker man p... [Beep!]
... nu tror jag att jag kommer fram ... va, jag hör han nu ... nä, det är ingen som svarar ... men jag ringde ju ... [Beep!]
... fattar inte detta, det är ingen där ... jag trycker ju på denna där, titta ... hä... [Beep!]
 Du har inga nya meddelanden.

Det roliga är att jag inte har en aning om vem denna person är som försökt få tag i mig..

----------------------------------

- SL trafikupplysning
- Hej, jag heter Robert!
- Hej!
- Jag har en matematisk fråga till dig så det är bäst att du är koncentrerad.
- Okej ...
- Jo, om det går 2 bussar vart 20:e minut på eftermiddagen, och vid aktuellt tillfälle klockan 15.46 och 15.49, vilken buss är det då som kommer 16.15 om jag har väntat vid busshållplatsen sedan 15.30?
- Ehhhh ...
- Lurigt va?! Hihi. Du skall få en ledtråd: jag kom för sent till min kurs.
- Du låter som en jävligt jobbig jävel.
- Tack för den, tönt. <klick>


Kommentarer
Postat av: S

Haha hände verkligen allt detta?

2009-10-16 @ 10:48:35
URL: http://professionell.blogg.se/
Postat av: b

Yex box, det var till och med en till då jag ringde upp "martin" som ville fråga mig lite saker.. men då hade det blivit lite för mkt tror jag.

2009-10-16 @ 13:44:06
URL: http://averagerob.blogg.se/
Postat av: Larsohly

Skönare kille får man leta efter

2010-12-30 @ 07:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0