Icke-manliga aktiviteter

Jag är ganska trygg i min manlighet, tror jag. Det finns inte många situationer där jag känner mig olustig och pinsam. Många killar har ju lite lustiga idéer över saker som de absolut inte kan göra, då det hotar deras manlighet.
Ni vet, såna där klassiker som att fråga efter vägen när man är vilse och gråta till sorgliga filmer.

Jag har bara en situation där jag känner mig totalt omanlig.

När jag köper smågodis.

Jag känner mig fruktansvärt liten och barnslig när jag står där med den lilla gottpåsen av papp, med en pastellfärgad spade i näven och velar mellan rosa skumsvampar och färgglada Haribo-nappar. Med en inre dialog som lyder: ´´Jag tar tre stycken, nej hoppsan, det blev fyra. Mmm, colaflaskor är ju gott, men om jag dricker colaläsk samtidigt blir det väl lite för mycket? Är inte de där sura grejerna lite väl sura? Oj, där kom en på golvet. Attans, hoppas ingen såg.´´

När man till slut velat fram och tillbaka och noga sett till att ta det man är sugen på så går man fram till kassan.
Ett manligt köp hade varit en dosa snus, cigarretter, folköl eller nåt annat farligt. Men nej, här kommer coola snubben i sina solglasögon,keps, krampaktigt hållande en liten påse gottis. Det hjälper inte hur svajigt man än går eller hur nonchalant man än ser ut. En gottpåse är en gottpåse är en gottpåse. Och en gottpåse är INTE cool.

Riktiga karlar käkar inte snask.

Men jag har hört att tjejer gillar killar som bejakar barnet inom sig. Jag får hoppas att det är så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0