Blowing in the wind

”The answer my friend
Is blowing in the wind
The answer is blowing in the wind”


- Bob Dylan

Jag har aldrig förstått Bob Dylans storhet. Mannen kan inte sjunga, inte spela gitarr, inte spela munspel och han gör totalt abstrakta texter som man kan tolka på 18546 stycken olika sätt. Men han är artist. Han är stor. Enligt många är han en ikon.

Jag vete fan.

Fick en bisarr tanke såhär på kvällen. (Jag är inte vid mina sinnens fulla bruk nu.)
K frågade mig om vad låten handlar om/betyder.. Men vad handlar egentligen refrängen i låten ”Blowing in the wind” om?
”The answer, my friend, is blowing in the wind...”

Är det så att livets stora gåtor kan bli avslöjade om man tar sig tid att sitta ner och bara lyssna på vindens sus. (Ute på USA:s stora prärie?) Jag tror inte det.

Jag tror Bob satt lite smårusig en dag, med gitarren i nävarna och plinkade. Och även rockikoner har säkert perverst snuskig humor ibland, jag menar killen har Y-kromosomer, det är ofrånkomligt att han inte skulle skratta åt könsskämt.

Så min tolkning av Bob Dylans stora rock-epos är den att mannen sjunger om att ejakulera i motvind. (Ejakulera=spruta sperma, på vardagssvenska)

Allt enligt tesen att ”to blow” är att ejakulera.

Svaret min vän, är att spruta i motvind, svaret är att spruta i motvind...
Rockhistoriens största blåsning. (Ursäkta ordvitsen). Där fick ni, jävla Dylan-fantaster.

Eller...?

Kommentarer
Postat av: K

tack

2009-10-26 @ 20:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0