Att tänka fritt är stort...

..att tänka rätt är större. Det hörde jag för något år sedan....

Men vad är egentligen att ”tänka rätt”? Finns det något som är rätt, i en objektiv mening? Ibland brukar man ju beskylla företrädare för en del åsikter att vara politiskt korrekta, eller kort och gott PK. PK är fult att vara och associerar till den gamla mobbingsituationen.

Stöddig kille till liten kille på skolgården. ”Är du PK?”
(Ängsligt.) ”Eeeh, va? Eeeh, näe…?”
”Höhö, är du inte påklädd? Öööh, allihop, Gris-Nisse är inte påklädd…”

alternativt

Stöddig kille till liten kille på skolgården. ”Är du PK?”
(Kan svaret denna gång.) ”Ja, det är jag. Faktiskt.”
”Ööööhöhöö, hörde ni? Gris-Nisse är privatknullare….”
Hur man än vänder sig kan man inte komma ur situationen..

----------------------------------------------------------------
Jag kom på att jag vill ha ett nytt liv.. eller iaf tills jag blir äldre.. Jag vill heta Torkel, Carl-Erik eller Gustaf. Jag vill vara bankdirektör och bo på Östermalm.

Lägenheten har nio rum och kök, antikt arveporslin från moster Gertrud och köksingång för tjänstefolket. Det är ofta jag brukar höras säga på kalas att det minsann var bättre förr, när det fortfarande fanns tjänstefolk. En polsk städerska är inte riktigt samma sak. (Men om man sticker åt henne några hundra extra kan hon suga av en också muöh-hö).

Min fru heter Beatrice, Anitha eller Susanne. Hon är 15 år yngre än jag(tänk på att detta sker när ja e gammal) och min andra fru i ordningen. Anledningen till att hon gifte sig med mig var pengar. Hon är en materialist, egoist och ganska dålig i sängen men representativ. Hon är inte särskilt snäll mot barnen, varken mina eller vårt gemensamma, men det är inte jag heller. Jobbet tar för mycket tid.

Jag har tre barn. Två söner som heter Erik och Henric. Erik är 25 och är IT-entreprenör. Jag har sett till att han fått ett fördelaktigt lån i banken till företaget. Ja, sen har jag såklart sett till att köpt honom en bil och en vindsvåning i Vasastan. Betalade dessutom böterna och advokaten vid den där våldtäkts-rättegången också. Man är väl en god far, och den där slampan ville bara åt hans pengar ändå.
Henric är 17 och studerar på Lundsberg som alla vi andra gjort. Vän med prinsen. Han har inte visat så bra studieresultat, men han lär känna bra kontakter där. Det är viktigare.
Sen har jag en dotter med min fru också. Ett sladdbarn på 4 år som heter Melanie. En riktig liten solstråle som charmar alla. Men jag är lite orolig, för hon är väldigt lik min frus arbetskamrat Rutger.

Till vardags jobbar jag i banken. Sitter mycket i viktiga styrelsesammanträden. Just nu ansvarar jag för bankens omstruktureringsprogram. Vi måste effektivisera och rationalisera. Med andra ord, jag avskedar onödig arbetskraft. Det ger mig en känsla av tillfredsställelse att kalla in mellancheferna och se hur de bryter ihop.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Fin blogg, besök min.

kram

2009-10-19 @ 18:14:03
URL: http://oledig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0