Mårten gås

Det var ju mårten gås för nån vecka sen. Det är väl den svenska versionen av Thanksgiving som jag förstått det.. I vår familj är vi dåliga på att fira sånt, vi är dåliga på att fira överhuvudtaget. Men jag kommer ihåg för något år sedan när jag var på middag hos en dåvarande flickvän, det var en riktig thanksgiving-middag, eller iaf så jag föreställer mig att en sån är. Den familjen var skadad om något...

Den Alkoliserade pappan:

Bäst känd för att alltid gå runt och bära på sin kära "vattenflaska".
Vad alla sa till honom: "Det är inte mårten gås om inte pappa skär upp kalkonen"(De hade en sån där kalkon de har i amerikanska filmer.)
Vad alla sa bakom ryggen på honom: "Jag litar inte på honom med de där knivarna nära barnen"
Hemlighet som han tror ingen vet om: kom direkt till middagen från fyllecellen.
Du känner igen honom genom att: han alltid hällde upp nya glas med rött och vitt vin, samtidigt.
Kan jämföras med: punschglassen som var till efterrätt.

Den slampiga fjortiskusinen:


Bäst känd för att ha på sig jazzbyxor(!) och  jättelitet linne samt på tok för mkt smink.
Vad alla sa till henne: "oj vilken vacker och  mogen kvinna du har blivit"
Vad alla sa bakom ryggen på henne: "man  skulle kunna tro att hon kunde ha en bh på sig  vid matbordet"
Hemlighet som hon tror ingen vet om: att  hon var inne på sin tredje abort.
Du känner igen henne genom att: hon går  och har sex med sin senaste 30åriga pojkvän under efterrätten
Kan jämföras med: hålet i kalkonen efter att man tagit ur all fyllning.

Den läskiga farbrodern:

Bäst känd för att ge dig blickar som får dig att rysa.
Vad alla sa till honom: "grattis, jag hörde att mcdonalds-ledarna har riktigt bra förmåner"
Vad alla sa bakom ryggen på honom: "jag tror han bor i sin bil"
Hemlighet som han tror ingen vet om: att han har en thailändsk fru.
Du känner igen honom genom att: han alltid berättar det där skämtet om bondens dotter och de tre hålen i väggen.
Kan jämföras med: kalkonens inälvor som du slänger innan du börjar tillaga den.

Den senila farmodern:

Bäst känd för att hon kalllar alla Erik, även kvinnorna.
Vad alla sa till henne: "behöver du gå på toa innan maten farmor?"
Vad alla sa bakom ryggen på henne: inget, hon hörde inget ändå.
Hemlighet som hon tror ingen vet om: hon råkade en gång gå ut med bara kopplet och inte hunden.
Du känner igen henne genom att, hon fiser högt under middagen
Kan jämföras med, russinen i glöggen.(Ja de drack glögg i november)

 

Mammas nya kille:

Bäst känd för att han är anledningen till att fyllopappan bär runt på sin "vattenflaska"
Vad alla sa till honom: "Välkommen till familjen"
Vad alla sa bakom ryggen på honom: "jag sitter inte brevid den där familjeförstöraren"
Hemlighet som han tror ingen vet om: att han knullade mamman iaf i två år innan skilsmässan
Du känner igen honom genom att, han alltid flirtar med den slampiga fjortiskusinen
Kan jämföras med, potatismoset som ligger med sin kollega och förstör hennes familj.


Ni förstår att jag inte kände mig riktigt som hemma, bara att det var första middagen med "familjen" var läskigt, förstå då hur det var när de här stjärnorna kom dit. Behöver jag säga att det var första och sista gången jag åt där..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0