Dubbeldusch

Jag var hemma hos en bekant. En ganska ytlig bekant. Och bajsade.

Och när jag satt där på hans toalett och såg mig runt, jag vet att det är något i rummet som jag hakar upp mig på, och det är inte Vaselin. Då fastnar min blick på korgen i duschen, Dubbeldusch.

Min ganska ytliga bekant är singel, en sådan där hopplös singel. Det är inget fel på honom egentligen, han är trevlig, rolig, väluppfostrad, artig.
Men han får aldrig någon flickvän.

Dubbeldusch

Jag såg Dubbelduschen och började fundera: Kan det ha ett samband?

Kan det vara Dubbeldusch?

Man kan kanske lukta sig till, och se på honom, att han dubbelduschar. Han får en viss stil, Dubbelduschen slår igenom i allt han gör och även om han köper nya kläder och klipper sig på ett trendigt ställe så kan man helt enkelt inte komma från hans Dubbeldusch.

En hopplös singel, som aldrig får en flickvän, trots att han är trevlig, rolig och artig.. och inte ser alltför pjåkig ut.

Hopplös.
Dubbeldusch.

Jag var hemma hos en annan bekant, och bajsade. Och tittade nyfiket in i hans dusch. Det har blivit som en drog.
Jag måste titta nyfiket in i folks duschar och se om de använder Dubbeldusch.

En teori har formats. Dubbeldusch.

Min andra bekant ser bra ut, är artig och trevlig och han använder inte Dubbeldusch.
Han har riktigt schampoo, alltså riktigt. Och använder balsam var tredje dag. En speciell tvål till kroppen och en mildare till underlivet.  Och när han duschat klart smörjer han in kroppen med en tunnare salva och en fetare för delarna som lättare blir torra och en som motverkar finnar för ansiktet. Han har en deo för armhålorna som motverkar svettlukt och en som luktar lite mindre för kroppen och sedan en dyr parfym för halsen och snart kanske han börjar köpa något för håret.

Han kostar säkert 40 kronor varje morgon och han använder inte Dubbeldusch. Men han är singel. Hopplös singel. En sådan som aldrig får en Flickvän.

Jag frågar mig:
Hur kan han vara hopplös singel?
När min andra bekant också är det?

Kanske är det inte Dubbeldusch.

Men det måste vara Dubbeldusch.

Det finns ett samband och när jag sedan satt hemma hos mig själv och filosoferade. Och bajsade.
Då funderade jag på mina egna duschvanor. Jag använder inte Dubbeldusch (Fastän det är som en drog) men inte heller produkter för 40 kronor om dagen.

Det slog mig plötsligt:
Dubbeldusch är inte hopplöst bara för att man är singel, och för att kvinnor kan lukta sig till Dubbeldusch. För det är bara när man använder produkter för 40 kronor och inte har en Flickvän som man är hopplös. Men har man
Dubbeldusch (Som är som en drog som gör att jag måste nyfiket titta in i folks duschar) så kan man byta ut den.

Upprymd ringde jag min bekant, min ganska ytliga bekant, och berättade för honom:
- Du måste sluta med Dubbeldusch
- Va?
- Ja, Dubbelduschen är problemet, och även lösningen. För de kan lukta sig till Dubbeldusch och det slår igenom i allt man gör och hur är man som person och om du skulle byta ut den så byter du inte bara bort Dubbeldusch utan kanske till och med en hel livsstil, den som gör att du är en hopplös singel, och du skall se att du kommer få större tur men du måste lova mig att aldrig gå tillbaka till Dubbeldusch för då kommer du pajja allt igen.

Min ganska ytliga bekant blev också upprymd! Han slutade genast med Dubbeldusch! Kastade sin Dubbeldusch! (Min drog). Och ersatte den med tre andra produkter, en för håret och en för kroppen och en till.

Nu är han fortfarande singel. Men inte längre hopplöst singel. För han använder inte Dubbeldusch.
Det kommer ordna sig utan Dubbeldusch.

Kommentarer
Postat av: M

hahaa hopplös läsning en måndagförmiddag som denna...

2009-11-16 @ 11:07:08
URL: http://isntitsoironic.blogg.se/
Postat av: ab

fan vad skön du är. By the way så la jag upp en utav dina konstverk

2009-11-16 @ 22:47:40
URL: http://shitilike.blogg.se/
Postat av: loppan

jag har såååå oerhört svårt för dubbeldusch.

2009-11-17 @ 09:35:24
Postat av: irmelinat

jo, jag tycker mig se sambanden med dubbeldusch.

Inte för att jag är så väldigt ofta hemma hos hopplösa singlar & lånar deras toa men ändå. Det känns rätt liksom.

2009-11-17 @ 17:51:54
URL: http://irmelina-t.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0