Tisdagslista!

Det är ju trots allt Tisdag. Dags att fortsätta med en ny lista.

Veckans lista: Varför jag hatar listor!

9. De funkar

Tvärtemot tex Windows Vista eller bantningspiller, så funkar listor. Tror du guds tio budord skulle vara lika populära om de inte kommit i form av en top tio?


8. Hälften av alla listor är för långa


Ni känner alla igen dem, UNDER 2009 HAR JAG: ätit en macka ( ), Hoppat hopprep( ).. osv ingen orkar läsa sånt. Och skriver du om dina favorit muterade seriefigurer.. ja då kan du nöja dig med en top 4. Alla får inte betalt per hur många ord som är skrivna.

7. Den andra hälften är för kort

Skriver du om dina favorit knep att få ett ligg? Sluta inte vid fem.. Skriv ner alla. Vi behöver all hjälp vi kan få.

6. De är utfyllda

Speciellt när det är en top 10 lista. Oftast brukar det finnas två eller tre riktigt bra punkter, men sen resten brukar bara va skit. Jag vet inte om ni sett David Letterman? Han har ju alltid en top tio lista, och oftast är det kanske en eller två punkter som är roliga. Resten är bara skit.

5. De är utfyllda

4. De är utfyllda

3. De är utfyllda

2. Medvetet kontroversiella

T.o.m Gud skrev "Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn." som nummer två (över mord!).


Och högst upp på listan varför jag hatar listor!


1. De är alltid till besvikelse.


Och de förklarar aldrig varför de valde just det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0