Ok kurre.

Din önskan är min lag.

Är nu inne på dag två av vårt lilla experiment. Jag säger vårt, för jag ser er som mina medbrottslingar.
I form av motion är det inte så mycket än så länge, är ute me hundarna några timmar om dagen.
I matväg så köpte jag en låda nutrilett.. Ni vet de där förbannat äckliga shakesen. Igår blev det 4 shakes á 200 kalorier, alltså 800. Åt även en tomat och löksallad, lök och tomat är  så kallade kaloriebrännare, alltså de bränner mer kalorier än vad man får i sig.

Idag har jag än så länge bara fått i mig en shake, ska dra i mig en till när jag skrivit klart det här. Jag har räknat ut att jag i vanliga fall behöver 2177 kalorier per dag. Och jag tror att jag lätt var uppe i 2500-3000 förut. Helger och när man super så blir det självklart mer.
 
Ge ett exempel på en tegelkväll. sist jag var på tegel så fick jag i mig 2 shots, 4 mariestad, 1 gin och tonic och 1 vodka redbull
En 33a 5.6% öl är typ 150 kalorier, en 6a sprit är typ 120. Alltså blir en tegelkväll typ 1800 kalorier, och då är inte redbullen eller tonicen inräknad.

Ska vi ha riktigt kul kan vi ta midsommar som exempel. Jag fick i mig 1½ liter vodka, och 17 starköl 7.5%.

Ölen= 3357 kalorier
Vodkan= 2500 kalorier.
Summan av kardemumman = 5857 kalorier endast i vätska..

nu ska jag duscha och dricka shake.

Ligger på förövrigt 90.8 kg. 
Antagligen är de 2½ kgona vätska, vi får se hur det ser ut i slutet av veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0