Högskolestudier vs WoW

Jag måste bara meddela er om en sak till: world of warcraft är beroendeframkallande! Jag själv spelade WoW när jag var runt 18 år, mest pga. att min flickvän under den tiden inte tillät mig att träffa mina kompisar irl eller gå ut på krogen.. även om hon själv gjorde det. (Japp jag är/var en toffel)
Så fort vi gjorde slut gjorde jag dessutom slut med WoW. Även om jag säkert skulle kunnat sitta framför datorn dag in och dag ut om jag så ville.
Men! Nu är det ju så att WoW tydligen är så beroendeframkallande att folk hoppar av college i USA.

"Herregud" tänker du", "jag vill inte riskera mina studier pga ett datorspel!"

Du har all rätt att vara orolig. Men innan du avslutar ditt WoW-konto och skickar in din ansökan till Handels, så måste du tänka efter, är studier bättre än World of Warcraft?

Här har du några scenarier där WoW kanske är bättre för just dig:

1: Du pluggar på högskolan inom något som du tror kommer ge dig jobb när du väl gått ut. Tex så pluggar du till.. ja, vad fan som helst egentligen. Chanserna är då antagligen ganska höga att ditt jobb kommer vara outsourcat till Indien lagom tills du är nyexaminerad. Så då står du där i dina bästa år och jobbar 9 timmar på 7-eleven, och har endast råd med mat, hyra och lite online-spelande för under 300 kr i månaden.

Nu har du inte bara flera tusen kronor i skulder till CSN, utan nu är du även 5 år efter en riktig mål i livet: WoW

2: Statsminister Mona Sahlin är tillvald år 2010, och räddar oss från den eländiga Reinfeldt och hans förbannade ekonomi(känn ironin). Hur som helst, med henne vid rodret, så börjar Sverige sakta men säkert skita i forskning, utbildning och kunskap. Folk med avancerad utbildning blir istället värd lika mycket som den som hoppade av gymnasiet.

Hur är det nu med din flådiga utbildning?

3. Du hatar att supa ner dig, studentliv och one night stands.

Som du kan se, så är det svårare än det ser ut att välja mellan en utbildning och WoW. Men när du väl har valt, kom ihåg! Ingenting är mer patetiskt än en Warcraft-dropout.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0