Äta, Sova eller Ligga?

För er som genast tänkte, "Duh, ligga såklart, ditt jävla cp." - Chilla lite. Det är inte en sån jävla lätt fråga som man kan tro, eftersom äta, sova och ligga alla är sjukt nice på sina egna speciella sätt. Tänk igenom det ett tag.

Sova är grymt för det är lätt och det är gratis. Mat är grymt för det är kul och det finns så många varianter. Och ligga är grymt för.. ja.. du får ligga.

Ska vi gå igenom det lite mer noggrant?

ÄTA:

När jag är riktigt jävla hungrig så brukar jag nästan alltid vara sjukt förbannad. Jag har varit så hungrig några gånger att jag velat döda - så viktigt kan mat vara. Och det är inte skitsnack. Jag har bokstavligen talat stått och väntat på en tunnelbana någon gång efter jobbet, och varit så jävla hungrig att jag nästan hoppades nån jävel skulle pressa sig före mig eller ta ett säte från mig. Bara så jag kunde slå ner en jävel.
Jag kan inte säga att jag känner så i brist på sex eller sömn. När jag är riktigt trött. så är jag mest bara borta och korkad. (Ja mer borta och korkad än vad jag är vanligtvis). Och när jag går utan sex.. ja då är jag mest bara sorglig.

SOVA:

Nu tror nog många av er att sova lätt hamnar på 3e-plats. Men tänk efter och var ärliga mot er själva. Någon gång har vi alla sagt, "Jag vill inte ha något att äta, jag vill inte knulla - jag är så jävla trött att allt jag vill göra är bara att sova"
Erkänn, alla har tänkt/sagt det. Vi alla vill tro att vi bara kan skaka av oss tröttheten, men ibland finns det ingenting bättre än en mjuk säng... tillsammans med en rejäl macka.. och sen ett avsug..

Dessutom! Att vara riktigt jävla sjuk och äta? Det händer ju inte! Vara riktigt jävla sjuk och knulla? Bara otrevligt och svettigt. Vara riktigt jävla sjuk och sova? Fucking priceless!

LIGGA:

Jag har aldrig slutat knulla för att äta, men jag har gett en kompis en gammal pizza-slice för att få knulla. Och då var jag faktiskt lite hungrig. Och det slutade ju med att ligget inte alls var speciellt bra, och allt jag tänkte på efteråt var den där jävla pizza-slicen.
Och jag har nog aldrig fått ett samtal av en polare som haft en grym jävla powernap eller en otroligt god hamburgare från donken, men jag har fått samtal när polare haft grymt sex. Sad but true.

Så slutligen kan vi ju säga, ingen av de tre är kanske bättre än de andra. De är lika viktiga i sina egna sitiuationer. Det finns väl säkert tillfällen när något slår ut de andra.. Typ gå utan mat och sömn i några veckor för att få ligga med Scarlet Johansson.  Sen finns det ju när två går mot en annan. Typ ligga och käka bullar och slockna i sängen istället för att ligga med Malou Von Sivers. KANSKE är äta sova och ligga exakt lika viktigt för oss?

För när du riktigt tänker efter, så finns det nog bara en grej som slår de tre..


TV, inget slår TV.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar din blogg! uppdatera mera, kanske skriva om vad du tycker om prostutition och strippor?

2010-02-14 @ 22:19:05
Postat av: Leo Grande

Niice inlägg

2011-12-03 @ 02:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0