Vem vill ha shots?

Jag älskar shots. De är oftast en sån jävla sjukt dålig idé. Därför är det charmigt, tror jag.

Praktiskt sätt, slänga i sig en 6a vodka är ett snabbt sätt att konsumera samma mängd av alkohol som att dricka en drink.. Men utan allt "jobb" att egentligen dricka en. Men vem dricker sig full på ett praktiskt sätt?

Det enda praktiska är egentligen att du kan få en snabb fylla innan du går ut på krogen, så du slipper spendera så mycket pengar när du väl kommer in. Generellt sett, den som tar en shot är oftast redan shitfaced på något annat, drinkar eller öl. Han/hon kommer att fortsätta dricka dem direkt efter shoten oavsett om de hade tagit en shot eller inte. Shots brukar vara det som förstör kvällen, det leder oftast till spyor eller blackouts. När jag och Jesper var på Bali i våras och vaknar upp nakna på vårt hotellgolv så är det absolut sista jag kommer ihåg att jag tog två shots Arak.

Vad jag älskar mest är den här fåniga shot-kulturen. Ingen vill dricka en shot själv, men ingen har så mycket tvångstankar som den som tar en shot.. det är ju nästan heligt. Shots är viktiga...

En slumpmässig mängd glas sätts ner på bordet, men det måste finnas en person till varje shotglas, det  är planen. Eller så sätts det ner en shot framför alla personer i en grupp, men eftersom shot-fixaren oftast är så packad så visste han inte om alla var närvarande eller om alla ville ha, och då börjar den galna stunden när alla skriker - "Var är Robert?! Robert måste ta en shot! Robert?! ROBERT?!"

Alla har varit med om att vi stått i baren och snackat med en kompis, när plötsligt det dyker upp en superpackad polare med ett gäng shots som kräver din uppmärksamhet. Gud hjälpe dig om det är din födelsedag. Du kan försöka lämna platsen, men då kommer någon bara bära bort shoten till dig ändå.

Och glöm helt och hållet att tacka nej till en shot. Shot-köparen kommer bokstavligt talat att börja gråta. I spritspråket har han precis sagt "Jag älskar dig!" och du spottar honom i ansiktet. Så ta bara den där jävla shoten. De har redan betalat för den, och btw, om din kompis är så packad att han köper en shot till dig, så kommer han antagligen inte märka om du inte dricker upp hela..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0