Allt du gillar är dåligt för dig.

Nuförtiden är allt farligt för dig. TV, mat, sprit, droger, sex, tv-spel- allt som är kul. Det känns som det enda som finns kvar att göra utan att dö, är att sitta på en äng och meditera. Och med ozonlagret som snabbt håller på att försvinna, så kommer ju säkert inte det vara särskilt säkert heller.(Eller så dör du av tristess av den där jävla meditationen.)

Men det är inte alla stora roliga grejer som är dåligt för dig. Nuförtiden, är även de där små vardagliga grejerna  dåligt för dig också. Jag såg nån artikel för ett tag sen där de berättade om farorna om att lyssna för mycket på din iPod. De sa att det gjorde dig mindre observant för din omvärld, och kunde göra dig anti-social. Bullshit säger jag. Hela grejen med en iPod är ju att försvinna i sin egen värld av musik. Ibland använder du den för att blocka ut världen för att bara få ha en liten stund för dig själv. Och nu säger de att det är farligt? Lyssna på musik för att komma bort från vardagen är farligt? Fuck you.

Varför kan jag inte hålla på med någonting utan att jag ska behöva oroa mig för att dö? Jag skulle vilja pröva ecstasy. Det ser kul ut, även om jag måste vifta omkring med en neonstav i 9 timmar. Men måste jag verkligen utsätta mig för risken att få dödliga anfall eller hjärtinfarkt om jag prövar det? Och hur är det med heroin? Jag skulle vilja vara assmal och ligga på en soffa hela dagarna. Men måste jag bli beroende bara för att jag prövar på det en enda gång? Kom igen nu! Var lite hygglo!

Tyvärr, är det inte bara saker som är farligt för dig, utan även människor. Ingen berättar för dig att du borde hålla dig borta från snubben som spelar fiol och jobbar på stadsmissionen. Det är alltid de människorna som dina föräldrar varnade dig för när du var liten. När jag växte upp, typ 4-7 år gammal, skulle jag hålla mig borta från en kille som kallades PW, bara för han såg ut som ett problembarn. Men PW gjorde allt det roliga, han var den som alltid bråkade med resten av våra grannar. Visst, han blev nästan av med ett ben en gång när han försökte spränga en groda med tändvätska och smällare.

Varför kan inte snorta kokain från en horas navel vara sedd som en "nyttig livsstil"? Varför kan inte en shot med morotsjuice ge dig cancer? Jag älskar kakor. Varför kan inte kakor vara den matvaran som ger mig ett sex-pack? Jag haaatar ärtor. Varför kan inte den skiten vara dåligt för mig istället? Vi måste sluta vara så informativa av oss och börja vara mer ignoranta. Vi måste börja leva som de gjorde på 50- och 60-talet. Jag menar, då hjälpte rökning till matspjälkningen, dricka och köra bil var inte så jävla farligt, och safe sex betydde ha kul och sen hoppas inget skit händer. Det enda du behövde oroa dig för då var kärnvapenkrig och ryssen. Förutom det, Party on!


Kommentarer
Postat av: K

då börjar vi leva så Nu helt enkelt :)

2009-08-28 @ 10:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0